Historie

Nová Panda je logickou evolucí projektu, který byl po celou svou historii od roku 1980 velmi populární, a to především díky jeho všestrannosti a uživatelské vstřícnosti. Panda je ale ještě mnohem víc! Je to model se silnou racionální a emocionální hodnotou. Je bestsellerem, který významně přispěl k vedoucímu postavení značky Fiat v segmentu malých automobilů. V této souvislosti můžeme vzpomenout modely 600, 500, 126, první generaci Pandy, Cinquecento, Seicento, druhou generaci Pandy (2003) či nový Fiat 500 (2007). Zásluhou těchto automobilů a zkušeností z jejich provozu se Fiat stal v segmentu malých automobilů vzorem.

Z tohoto kulturního a technického dědictví se zrodila i Panda třetí generace. Díky významnému pokroku v oblasti vnitřního prostoru, komfortu, funkčnosti a nabízených technologií však tato Panda dospěla. Navíc kombinuje ty nejlepší myšlenky a řešení z obou předchozích generací. Je ideálním řešením pro ty, jež touží po chytrém, praktickém a dobře ovladatelném vozidle nabízejícím komfort a prostornost pětidveřového kompaktu. Vše navíc umocňují velmi moderní a harmonické tvary, které umocňují její charakteristicky přívětivý vzhled. Panda se stala součástí obecného povědomí podobně jako jiné předměty italské kreativity, počínaje Fiatem 500 přes skútr Piaggio Vespa až po kávovar Bialetti nebo popelník Cubo od designéra Bruna Munariho. Jsou to unikátní výrobky, jejichž vzhled rozhodně nesnese žádnou kritiku a nikdo je nemůže považovat jen za jakési designérské cvičení. Jejich podmanivé kouzlo, inovativní design a koncepce stanovují nová měřítka v průmyslovém designu. Jsou to zkrátka mistrovská díla. A Panda je jedním z nich.

Panda byla prvním automobilem svého segmentu, který získal prestižní titul Car of the Year 2004, byla prvním kompaktem (pod čtyři metry délky) vybaveným vznětovým motorem (1986) a také prvním kompaktem s pohonem všech kol (1983).