FIAT 500L TREKKING

Nový Fiat 500L Trekking je určený všem sportovně založeným milovníkům outdoorových aktivit. Off-roadový vzhled kombinuje s chytrým pohonem předních kol, který díky inovativnímu systému kontroly trakce Traction+ zlepšuje ovladatelnost v obtížném a kluzkém terénu a poskytuje výjimečné schopnosti rozjezdu do kopce. To vše bez ztráty prostornosti a praktičnosti řady 500L.

Pro zdůraznění off-roadového charakteru nabízí Fiat 500L Trekking ve standardu specifické nárazníky s ochrannými lištami, které vozu dodávají robustnější vzhled, a také větší světlou výšku dovolující jízdu i po velmi nerovném povrchu. K standardní výbavě patří i nová 17palcová litá kola s diamantovým zpracováním povrchu obutá do pneumatik M+S, které zajišťují maximální ovladatelnost a trakci i na kluzkém povrchu. Exteriér zdobí řada nových detailů, jako například efektní plastové lemy blatníků, boční vstupy vzduchu na předním nárazníku a matné kovové kliky a boční lišty dveří. Interiér nové verze Trekking je charakteristický špičkovým textilním čalouněním kombinovaným s částmi z eko kůže. Zákazníci mohou volit mezi dvěma provedeními: šedou textilií Magnesio s koženými prvky, nebo černou textilií s bílými prvky.

Systém Traction+

Klíčovým prvkem nové verze Fiat 500L Trekking je standardně nabízený systém Traction+. Tento inovativní systém řízení trakce zlepšuje ovladatelnost na obtížném kluzkém povrchu při nižších provozních nákladech než konvenční pohon 4x4.

Nový systém Traction+ využívá již existující hardware vozidla, konkrétně systém elektronické kontroly stability ESP, ale v mnohem větším rozsahu. Díky speciálnímu algoritmu kontroly a ovládání brzdového systému řídicí jednotka elektronicky simuluje funkci samosvorného elektromechanického diferenciálu. Optimalizace softwaru a skutečnost, že brzdná síla působí přes normální (hydraulický) brzdový okruh, činí činnost celého systému ještě pokrokovější, než jsou konvenční samosvorné diferenciály. Ačkoliv jsou výkony obou řešení srovnatelné, Traction+ je mnohem lehčí. Systém ovládaný tlačítkem na přístrojovém panelu je přitom aktivní v rychlostech do 30 km/h.
A jak přesně funguje? Za nízké nebo nulové přilnavosti jakéhokoliv hnacího kola řídicí jednotka zjistí prokluz a hydraulickému okruhu nařídí vyvinout brzdnou sílu na prokluzujícím kole. Tím se točivý moment přesune na kolo s lepší přilnavostí. To usnadňuje řízení, pomáhá udržet směrovou stabilitu a poskytuje nejlepší možnou trakci i na velmi nerovném a kluzkém povrchu.
Více o systému Traction+ naleznete také zde.